22 Şubat 2015 Pazar

Eticaret hakkında sorularınıza cevap!


Elektronik Ticaret hakkında
  1. Devlet işleri
  2. İnternet Satışları
  3. Faturalandırma
  4. Kargolama
  5. Satış sonrası
  6. Sanal Pos 
  7. Vergi kaydı
  8. Mesafeli Satış Sözleşmesi
  9. Sanal Platformlar
  10. Ürün tedarik etme

    bir çok sorunuza cevap veriyorum. Yapmanız gereken yorum kısmından sorunuzu iletin kısa zamanda cevabınızı verelim.



İnternetten Satış nasıl olur?
Satış yapmak için neye ihtiyacımız var.
Kargo anlaşmaları

2 yorum:

  1. hocam ben r10 dan,en çok faturalandırma,sanal pos,tedarik ve vergi kaydı olaylarını merak ediyorum en az masrafsız şekilde nasıl yaparız.ve mesala ben internet üzerinden hizmet veriyorum,kendi emeğim ve bir yerden almıyorum yani giriş yok,çıkış içinde fatura kesmek zorunda değilim ama müşterim sanal postan ödeme yaptığında ne olacak?yani giriş çıkış yok fatura yok ama ödeme almış olacağım bu bir sakınca oluşturur mu umarım anlatabildim.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,

    Öncelikle eticaret için bir çok farklı yöntem vardır. Eğer ürünleri siz alıp satacak iseniz ve ödemeleri siz tahsil edecek iseniz vergi mükellefi olmak zorundasınız. Zaten vergi mükellefi olmadığınızda fatura kesemez ticari olarak fatura alamaz ve sanalpos basvurusunda bulunamazsınız. Fakat aracılık hizmeti verirseniz.

    Örnek;

    Ben firmayım ve vergi mükellefiyim. Benim ürünlerim var. Ben size diyorum ki ürünlerimi internette satın. Benim bir primli çalışanım olun. Ödemeyi benim sanal posum ile alın. Faturasını kullancıya keseyim. Ay sonunda gelip benim örnek 100 satıştan kazandığım primi bana verin diyin. Ben hesaplayım. Devlete sizin için olan vergisini vereyim ve ödemenizi yapayım. Bu olabilir. Aracı olabilrisiniz yani,

    Ama faturada benim firma ismim benim adım ve telefonum çıkar bu sorun teşkil etmemesi gerekiyor.

    Diğer taraftan vergi mükellefi olabilirsiniz. Bunlarda o kadar korkulacak şeyler değil masraflarıda azdır.
    Örnek bir yerde sigortalı olarak çalışıyorsanız. İşinizi bırakmadan birde Şahıs hesabı açabilirsiniz. Home-Office çalışabilirsiniz. Fatura alır ve fatura kesersiniz. Burada aylık masrafınız 250 TL olmayacaktır. Eğer bir yerde sigortalı değilseniz aylık masrafınız 750 TL kadar çıkabilir. Bağkur ödemeniz gerekir.

    YanıtlaSil