17 Kasım 2016 Perşembe

Uyap ile ilgili soruların çözümü

1- E-İmza şifrem bloke oldu. Nasıl çözebilirim?
İnternet sayfası açılır. 
Adres satırına www.kamusm.gov.tr yazılır ve Enter'a basılır. 
Online işlemlerin altından Nitelikli Elektronik Sertifika İşlemleri seçilir. 
Açılan sayfadan şifreli giriş seçilir. 
Gelen şifreli giriş ekranındaki ilgili alanlar doldurulur ve Giriş butonuna basılır.
Ekrana gelen telefon numarası kontrol edilir. Şayet telefon numarası size ait değil ise 444 5 576'yı arayarak telefon numaranızı güncelleyiniz. Numaranız doğru ise Onay butonuna basınız. 
Telefonunuza gelen SMS onay kodunu ilgili kutucuğa giriniz ve Gönder butonuna basınız.
İşlemler Menüsünden Kilit Çözme Butonuna basınız.
"Bu sayfada gerçekleştirilecek işlem ile akıllı kartınıza ait PIN kodu değiştirilecektir. Lütfen kartınızı kart okuyucusuna takınız. İşleme devam etmek istiyor musunuz?" şeklinde bir uyarı gelecektir. 'Tamam' butonuna basınız.
Akıllı kartınızın kilidini çözmek ve yeni bir PIN kodu üretmek için Yeni PIN Kodu alanına sadece rakamlardan oluşan 6 karakter uzunluğundaki PIN Kodunuzu giriniz ve "Yeni PIN Üret" butonuna basınız. 
Kart PIN başarıyla değiştirildi. Şeklinde gelen uyarı penceresine 'Tamam' deyiniz.
Kart blokesi bu şekilde çözülmüş oldu. E-İmzanızı kullanabilirsiniz.
2- Domain (Bilgisayar Açılış) şifremi nasıl değiştirebilirim?
Domain şifremizi bilgisayarı açtıktan sonra, 'Ctrl+Alt+Delete' tuş kombinasyonunu birlikte kullanarak ekrana gelen seçenekler içinden 'Parolayı Değiştirin' seçeneğine gelerek önce eski şifremizi, sonra iki defa yeni belirleyeceğimiz şifremizi girerek değiştirebiliriz. 
Domain şifremizi unutmamız halinde ise başka bir bilgisayardan internet sayfası açılır.
Adres satırına http://sifredegistirme.uyap.gov.tr/ yazılır ve Enter tuşuna basılır.
Gelen ekrandan 'Bu web sitesine devam et (önerilmez).' seçilir
Aşağıdaki şekilde bir uyarı gelecektir. 'Devam' butonuna basınız.
(Bu portal güvenli bir şekilde Etki Alanı (Domain) Bilgisayar açılış şifrenizi değiştirmek için oluşturulmuştur.) (Şifre değişikliği yapmak istiyorsanız devam düğmesine tıklayınız. )
(NOT: Aynı Bilgisayardan 30 dakika içinde yalnızca 3 şifre talep hakkınız bulunmaktadır. )
Açılan ekrandaki 'İşlem Yaptığım Hesabın kendi oturum hesabım olduğunu 
ve başkasının hesabı ile ilgili işlem yapmam durumunda yasal sorumluluğu kabul ediyorum. ' kutucuğunu işaretledikten sonra sicilinizi ve güvenlik sayılarını giriniz ve 'İleri' butonuna basınız. Sayfayı kapatmadan yeni bir internet sayfası/sekmesi açınız. Adalet E-Posta Mail adresinize gelen maili açın. Adres satırına webmail.uyap.gov.tr yazarak giriş yapınız. (Adalet E-Postanızın şifresini bilmiyorsanız 5'Nolu sorunun cevabını okuyunuz, E-Postalarınızın nasıl kontrol edileceğini bilmiyorsanız lütfen 6'Nolu sorunun cevabını okuyunuz)
Gelen maildeki onay kodunu baştan sona kopyaladıktan sonra şifre değiştirme internet sayfasına geliniz ve onay kodunuzu bu alana yapıştırınız ve orada belirtilen kriterlere uygun olarak yeni şifrenizi oluşturup 'Şifremi Değiştir' butonuna basınız. İşlem onaylandıktan sonra bilgisayarınızı yeni şifreniz ile açabilirsiniz.
3- E-İmza şifremi nasıl değiştirebilirim?
Masaüstünde bulunan AKIS Kart İzleme kısayolunu açınız.
Yönetim menüsünün altından 'Karta Gir' seçeneğine basınız.
PIN kodunuzu girip 'Tamam' butonuna basınız.
Daha sonra tekrar Yönetim menüsü => Parola İşlemleri => PIN değiştir seçeneğini seçiniz ve Tamam butonuna basınız.
Önce eski PIN kodunuzu, daha sonra da değiştirmek istediğiniz yeni PIN kodunu iki defa ilgili kutucuklara girin ve 'Tamam' butonuna basınız.
Değiştirmiş olduğunuz yeni PIN kodu ile artık işlem yapabilirsiniz.
4- Portal şifremi nasıl değiştirebilirim?
İnternet sayfası açılır. 
Adres satırına http://portal.uyap.gov.tr/wps/portal yazılır. E-İmza/Kullanıcı Adı ve Parola ile giriş yapılır.
Açılan sayfada, sağ üst kısımda bulunan 'Şifre İşlemleri'ne tıklayınız.
Portal şifre değişikliği ekranına önce eski şifremizi, sonra iki defa yeni şifrenizi girip değiştir butonuna basılır. 
Değiştirmiş olduğunuz yeni portal şifresi ile giriş yapabilirsiniz.

5- E-Posta – Serbest Kürsü – Haberci şifrelerimi nasıl değiştirebilirim?
İnternet sayfası açılır. 
Adres satırına http://portal.uyap.gov.tr/wps/portal yazılır. E-İmza/Kullanıcı Adı ve Parola ile giriş yapılır.
Açılan sayfada, sağ üst kısımda bulunan 'Şifre İşlemleri'ne tıklayınız.
E-Posta, Yargı Kürsüsü-Serbest Kürsü ve Haberci şifre değişikliği ekranına iki defa yeni şifrenizi girip değiştir butonuna basılır. 
Değiştirmiş olduğunuz şifrenizi artık E-Posta, Yargı Kürsüsü-Serbest Kürsü ve Haberci şifresi olarak kullanabilirsiniz.

6- E-Postalarımı nasıl kontrol edebilirim?
İnternet sayfası açılır. 
Adres satırına http://webmail.uyap.gov.tr yazılır ve Enter'a basılır.
Gelen ekrana kullanıcı adı olarak absicil yazılır, şifre kısmına parolamız girilir ve 'Gönder' butonuna basılır. 
Gelen mailler kontrol edilir ve açmak için üzerine basılı tutulur. 
Bir adrese mail göndermek için sol üst kısımda yer alan Mesaj Yaz'a basılır.
Alıcı kısmına göndereceğimiz mail adresi yazılır. Konu kısmına belirtmek istediğimiz bir başlık varsa girilir. Gövde metni kısmına ise yazmak istediğimiz konular yazılır. Göndereceğimiz maile ek yapmak istiyorsak, eklenti kısmındaki 'Dosya Seç' butonuna basılır. Açılan pencereden dosyamızın yolu bulunur dökümanın üzerine birkez tıklanır ve aç denir. Daha sonra 'Ekle' butonuna basılır. Mail eki eklendikten sonra 'Gönder' butonuna basılır. Mesajınız gönderildi yazdıktan sonra Giden kutusundan mesajınızın gönderilip gönderilmediğini kontrol edebilirsiniz. 

7- Bilgisayarımın ismini nasıl öğrenebilirim?
Bilgisayar ismimizi öğrenmek için;
Masaüstünde Bilgisayar üzerine sağ tıklanır ve özellikler seçilir. 
Masaüstünde Bilgisayar simgesi yok ise; Başlat menüsüne girilir, Bilgisayar üzerine sağ tıklanır ve masaüstünde göster işaretlenir. 
Açılan ekrandaki Bilgisayar Adı kısmının karşısında yazan ab****-0*** bilgisayar adımızdır. 

8- Başka bilgisayarda kurulu yazıcıya ağ üzerinden nasıl bağlanabilirim?
Öncelikle yazıcının bağlı bulunduğu bilgisayarın ismine ihtiyacımız olacaktır. 
Bilgisayarın ismini bilmiyorsak, 7'nci sorunun cevap kısmındaki adımları takip ederek öğrenebiliriz. 
Başlat menüsüne basılır, en alt kısımdaki Programları ve Dosyaları Ara kısmına bir kez tıklanır, klavye üzerindeki Alt Gr tuşunda elimizi basılı tutarak soru işaretine iki kez tıklanır ve bilgisayarımızın adı yazılır ve Enter tuşuna basılır.
Örneğin; \\ab01300-0486
Gelen ekrandan bağlanmak istediğimiz yazıcının üzerine sağ tıklanır ve bağlan seçilir. Küçük pencerede açılan bağlanıyor ekranı kapandığında sayfayı kapatın.
Başlat'a basın, Aygıtlar ve Yazıcılar'ı seçin. Açılan pencerede bağlandığınız yazıcıyı bulun üzerine sağ tıklayıp Varsayılan Yazıcı olarak Ata'yı işaretleyin. 

9- Portal sayfasını anasayfa olarak nasıl ayarlayabilirim?

İnternet sayfası açılır. 
Adres satırına http://portal.uyap.gov.tr/wps/portal yazılır ve Enter'a basılır.
Araçlar menüsünden İnternet Seçenekleri, Giriş Sayfası kısmından 'Geçerli Olanı Kullan' butonuna basın, daha sonra 'Tamam'a basın.
İnternet sayfasını kapatıp açtığınızda açılış sayfanız portal olarak gelecektir.

10- UYAP giriş sayfasını masaüstüne nasıl kısayol olarak atabilirim?

Kısayol oluşturmak istediğimiz adresi kopyaladıktan sonra;
yada
Masaüstündeyken boş bir alanda sağ tıklanır, Yeni => Kısayol seçilir. Öğenin konumunu yazın kısmına adres yapıştırılır ve ileri butonuna basılır. Kısayolumuz için bir isim belirtilir ve Son butonuna basılır. 

11- Antivirüs'ü nasıl güncelleyebilirim?

Ekranın sağ alt köşesinde bayrak simgesinin sol tarafında bulunan yukarı yönlü ok simgesine bastığınızda aşağıda görünen McAfee simgesinin üzerine sağ tıklanır, Update Security seçilir. Kendi kendine güncelleme yaptıktan sonra kapanacaktır.

12- Habercim açılmıyor?

Haberci giriş ekranında adres kısmının absicil@haberci şeklinde olması gerekirken kullanıcıların kurulum sonrasında haberciyi ilk açtıklarında absicil ve şifrelerini girdikleri, bu nedenle ekrana sunucu bağlantısı koptu, yeniden bağlan veya bağlantı ayarlarını değiştir şeklinde uyarıların geldiği görülmektedir.
Bu durumda yapılacak işlemler şu şekildedir.
Dosya menüsü altından Oturumu Kapat'a basılır ve gelen uyarıya evet denilir. 
Daha sonra Adres satırının karşısına absicil@haberci yazılır ve şifre girilir. Daha sonra Giriş butonuna basılır. Bu şekilde haberci açılacaktır. 

13- UYAP'ı açmak istediğimde "uygulamalar yüklenmektedir lütfen bekleyiniz" yazıyor ancak yükleme ekranı gelmiyor?

Böyle bir hata ile karşılaşıldığında ilk kontrol edeceğimiz adım;
Bilgisayarım => C => Kullanıcılar (Users) => absicil dizini altında .java.policy isimli dosyanın olup olmadığını kontrol etmelisiniz. Eğer bu dosya yok ise başka bir bilgisayardan yukarıda yazılı adımları takip ederek .java.policy dosyasını kopyalamak ve kendi bilgisayarınızda sicilinizin altındaki dizine yapıştırmak olmalıdır. Bu işlemi yaptıktan sonra Internet Explorer'ı kapatıp açın. UYAP'a girin. Uygulamalara bastığınızda yükleme penceresi geliyorsa UYAP ekranınız açılıncaya kadar bekleyiniz.
Unable to Launch hatasını tekrar alırsanız Ok butonuna basın ve ekranı klavyedeki F5 tuşu ile yenileyin. Bu adım ağın durumuna göre bazen defalarca tekrar ediyor. Açıncaya kadar yenileme işlemine devam edin.
.java.policy dosyası belirtilen dizinde varolmasına rağmen yükleme penceresi açılmıyor ise, Internet Explorer'i açın. Araçlar => İnternet Seçenekleri => Sekmeler içerisinden Programlar'ı seçin, Eklentileri Yönet butonuna basın. 
Adı kısmında Sun Microsystems, Inc. Adı altındaki Java Plug-in 1.6.0_03, SSVHelperClass ve Sun Java Console'un durumlarının etkin mi yoksa devre dışımı olduğunu kontrol edin. Devre dışı olan varsa seçin ve alt kısımdaki etkinleştire basın. Tekrar UYAP'a girmeyi deneyin. 
Yukarıda yapılan işlemlere rağmen UYAP yine açılmıyorsa yaptığınız işlemleri bağlı bulunduğunuz Bilgi İşlem Müdürlüğü/Şefliği/Bürosundaki görevlilere bildirin. Yerinde müdahale edecekler yada sizi yönlendireceklerdir.

14- UYAP data dosyalarını nasıl temizleyebilirim? Unable To Launch hatası alıyorum ne yapmalıyım?

Başlat => Denetim Masası => Java
Java simgesini göremiyorsanız, sağ üst köşedeki Görüntüleme Ölçütünü Küçük Simgeler yapınız.
Java'ya açınız ve sırasıyla şu adımları gerçekleştiriniz.
Settings => Delete Files => Ok tuşuna bastığınızda 1-5 sn içinde küçük pencere kaybolacaktır.
Daha sonra Restore Defaults'a basılır. Sonra tekrar sırasıyla Settings => Delete Files => Ok tuşuna bastığınızda 1-5 sn içinde küçük pencere kaybolacaktır. Daha sonra Tamam diyerek ekranları kapatın ve UYAP'ı yeniden açın. 
Unable to Launch hatasını tekrar alırsanız Ok butonuna basın ve ekranı klavyedeki F5 tuşu ile yenileyin. Bu adım ağın durumuna göre bazen defalarca tekrar ediyor. Açıncaya kadar yenileme işlemine devam edin.

15- Bilgisayarımı açtığımda "Oturumunuz geçici profil ile açıldı" şeklinde uyarı veriyor?

Bilgisayarı ilk açtığınızda sağ alt köşede "Oturumunuz geçici profil ile açıldı" şeklinde uyarı veriyorsa, masaüstüne kaydettiğiniz her dökümanın bilgisayarı yeniden başlattığınızda kaybolmasına neden olacağını bilmelisiniz.
Böyle bir uyarıyı aldığınızda bağlı bulunduğunuz Bilgi İşlem Müdürlüğü/Şefliği/Bürosundaki görevlilere aldığınız uyarıyı bildirin. Yerinde müdahale edecekler/sizi yönlendireceklerdir.

16- F Klavye kullanıyorum ancak bilgisayarım ilk açılışta Q klavye olarak açılıyor?

Başlat => Denetim Masası => Bölge ve Dil Seçenekleri
Bölge ve Dil Seçeneklerini göremiyorsanız, sağ üst köşedeki Görüntüleme Ölçütünü Küçük Simgeler yapınız.
Klavyeler ve Diller => Klavye Değiştir'e basınız. Giriş dillerinden Türkçe Türkçe F'i seçiniz ve Türkçe Q'yu kaldırınız.
Daha sonra Yönetimsel sekmesine geliniz.
Ayarları Kopyala'ya basınız.
Alt kısımda bulunan Karşılama ekranı ve sistem hesapları ile Yeni kullanıcı hesapları kutucuklarını işaretleyip 'Tamam' butonuna basınız. Tekrar 'Tamam' butonuna basınız ve Denetim Masası'nı kapatınız. 
Bilgisayarınız ilk açılışta ve yeni kullanıcılar bilgisayarı açtığında F Klavye olarak açılacaktır.
17- Q Klavye kullanıyorum ancak bilgisayarım ilk açılışta F klavye olarak açılıyor?

Başlat => Denetim Masası => Bölge ve Dil Seçenekleri
Bölge ve Dil Seçeneklerini göremiyorsanız, sağ üst köşedeki Görüntüleme Ölçütünü Küçük Simgeler yapınız.
Klavyeler ve Diller => Klavye Değiştir'e basınız. Giriş dillerinden Türkçe Türkçe Q'yu seçiniz ve Türkçe F'i kaldırınız.
Daha sonra Yönetimsel sekmesine geliniz.
Ayarları Kopyala'ya basınız.
Alt kısımda bulunan Karşılama ekranı ve sistem hesapları ile Yeni kullanıcı hesapları kutucuklarını işaretleyip 'Tamam' butonuna basınız. Tekrar 'Tamam' butonuna basınız ve Denetim Masası'nı kapatınız. 
Bilgisayarınız ilk açılışta ve yeni kullanıcılar bilgisayarı açtığında Q Klavye olarak açılacaktır.Başlat => Denetim Masası => Bölge ve Dil Seçenekleri
Bölge ve Dil Seçeneklerini göremiyorsanız, sağ üst köşedeki Görüntüleme Ölçütünü Küçük Simgeler yapınız.
Klavyeler ve Diller => Klavye Değiştir'e basınız. Giriş dillerinden Türkçe Türkçe Q'yu seçiniz ve Türkçe F'i kaldırınız.
Daha sonra Yönetimsel sekmesine geliniz.
Ayarları Kopyala'ya basınız.
Alt kısımda bulunan Karşılama ekranı ve sistem hesapları ile Yeni kullanıcı hesapları kutucuklarını işaretleyip 'Tamam' butonuna basınız. Tekrar 'Tamam' butonuna basınız ve Denetim Masası'nı kapatınız. 
Bilgisayarınız ilk açılışta ve yeni kullanıcılar bilgisayarı açtığında Q Klavye olarak açılacaktır.

18- Bilgisayarıma UYAP Mevzuat'ı nasıl yükleyebilirim?
Öncelikle programın bilgisayara indirilmesinin ağa extra bir yük oluşturacağı ve bu işleminde adliyenizde bulunan bütün kullanıcıların çalışmasını olumsuz yönde etkileyeceğini varsayarsak, bu işlemin öğlen arası yada mesai saatleri sonrasında başlatılmasını öneririm. Veya başka bir arkadaşımız bu programı daha önce indirmişse, indirilmiş olan dosyayı USB bellek vasıtasıyla alıp bilgisayarımıza kurabiliriz. Bu kurulum esnasında yönetici şifresine ihtiyacınız olmayacaktır.

İnternet sayfası açılır ve adres satırına http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/indir/mevzuat.asp yazılır ve Enter'a basılır. (Yukarıda belirtilen link'e klavyeden Ctrl tuşunda elimizi basılı tutarak sol tıklamamız halinde adresi kopyalamanıza gerek kalmadan sayfayı açacaktır.)
Güvenlik Kodu Girilir ve İndir butonuna basılır. 
Pencerenin alt kısmında dosyayı çalıştırmak ya da kaydetmek istiyor musunuz diye bir uyarı penceresi çıkacaktır. Kaydet butonunun yanında bulunan aşağı yönlü ok işaretine basılır ve Farklı Kaydet seçilir. Dosyayı kaydedeceğimiz yol seçilir ve Kaydet butonuna basılır.
Kaydetme işlemi bittikten sonra UYAP_Mevzuat2013 ismiyle yolunu belirttiğimiz yerden dosyanın üzerine çift tıklıyoruz. 
Gelen uyarılara sırasıyla, İleri => İleri => İleri => Masaüstünde Kısayol Oluştur'u işaretleyin ve tekrar İleri butonuna basın. Kurulum bittikten sonra Son butonuna bastığınızda masaüstünde Uyap Mevzuat kısayolunun oluştuğunu göreceksiniz.
Kısayolu çift tıklayarak açtıktan sonra ilk etapta ekrandan Güncelleme butonunu seçiniz. Açılan ekrandan da Güncellemeyi Başlat'ı seçiniz. Güncelleme esnasında Mevzuat programını kullanabilirsiniz.

19- Elektronik İmza tokenim kırıldı. Nasıl temin edebilirim?

Kullanıcı hatası sebebiyle kırılan tokenin yerine yenisinin verilebilmesi için, mahkemeler veznesine kullanıcı tarafından 17,70 TL yatırılması ve alınan makbuz ile birlikte Bilgi İşlem Bürosuna müracaat etmesi gerekmektedir. 

20- Elektronik İmza Sertifikası Tübitak tarafından gönderildi ancak token cihazım yok. Nasıl temin edebilirim?

Elektronik imzanız kurye tarafından size teslim edildikten sonra, size bağlı Bilgi İşlem Birimine şahsen müracaat etmeniz halinde tutanak karşılığında ücretsiz teslim edilecektir. 

21- Elektrikler kesildiğinde diğer arkadaşların bilgisayarları çalışırken benim bilgisayarım kapanıyor?

Bilgisayarınıza ait kasa ve monitör kablolarının Kesintisiz Güç Kaynağına bağlı UPS prizlerine bağlı olması gerekirken Şebeke prizine bağlanmasından dolayı bilgisayarınız kapanıyor. Kabloların UPS prizlerine bağlanması halinde sorununuz düzelecektir.
NOT: UPS prizlerine sadece bilgisayar kasa ve monitörün bağlanması gerekmektedir. Bunun dışındaki, tarayıcı, yazıcı, telefon, şarj makinaları, ısıtıcılar vb. Her türlü elektronik cihazların şebeke prizlerine bağlı olması, aksi halde yaşanan ani güç dalgalanmalarının adliyenin Kesintisiz Güç Kaynağına zarar vereceği bilinmelidir.

22- Yazıcı/Tarayıcı/Bilgisayar/Monitör arızalandı. Nasıl bir yol izlemeliyim?

Öncelikle arızalandığını düşündüğünüz cihazın seri numarasını not alarak arıza detayı ile birlikte bağlı bulunduğunuz Bilgi İşlem Müdürlüğü/Şefliği/Bürosundaki görevlilere bildirin. Gerekli prosedürler sizlere iletilecektir.

23- Yeni göreve başladım. E-İmzam yok. Nasıl bir yol izlemem gerekiyor?

Birim NES talep formunun doldurarak DYS üzerinden Bilgi İşlem Müdürlüğü/Şefliği/Bürosuna gönderilmesi halinde, Bilgi İşlem tarafından e-posta adresine Başvuru Formu gönderilecektir. Bu formu yönergeler doğrultusunda doldurduktan sonra çıktı alıp ıslak imza ile imzalayıp, Muhabere üzerinden birim amirinin onayı ile fiziki olarak TÜBİTAK'a gönderilmesi halinde, imzanız üretilerek tarafınıza gönderilecektir. 
(Biriminizde NES Talep formu olmaması halinde Bilgi İşlem'den e-posta yoluyla temin edebilirsiniz)

24- Domain/E-Posta/Portal şifremi bilmiyorum. Ne yapmam gerekir?

Göreve yeni başladıysanız ve daha önce belirtilen şifreleri almamışsanız Parola Talep formu doldurarak Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığına Fakslamanız gerekecektir.
İnternet sayfası açın, adres satırına 
yazın. Açılan formu doldurup çıktısını alın. Kullanıcı tarafından ve birim amiri tarafından imzalandıktan sonra 0312 293 22 24 numaraya fakslayın. Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı personellerince tarafınıza şifreniz bildirilecektir. Aciliyeti olan durumlarda 0312 293 21 00 'dan 2'yi tuşlayarak şifrenizi alabilirsiniz.
25- Bilgisayarımın sağ al köşesindeki ağ simgesi üzerinde kırmızı çarpı var. Ne yapmalıyım?

Öncelikle ağ kablonuzun bilgisayarınızın kasasından yada data prizinden çıkıp çıkmadığını kontrol edin. Kablonun fiziksel olarak hasar alıp almadığını kontrol edin. Bunlardan sorun olmamasına rağmen yine kırmızı çarpı işareti bulunuyorsa bağlı bulunduğunuz Bilgi İşlem Müdürlüğü/Şefliği/Bürosundaki görevlilere aldığınız uyarıyı bildirin. Yerinde müdahale edeceklerdir.

26- Bilgisayarımın sağ al köşesindeki ağ simgesi üzerinde sarı ünlem var. Ne yapmalıyım?

Sarı ünlem işareti var ise öncelikle internet sayfası açarak UYAP'a giriş yapılıp yapılmadığı kontrol edilir. Eğer UYAP'a giriyorsa internet erişimi Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığınca kapatılmış olabilir. Şayet UYAP'a da bağlanamıyorsanız ve biriminizdeki diğer personellerde bağlanamıyorsa sebebi kabinet kaynaklı bir sorun olabilir ilgili personellere bilgi verin. Ancak sadece sizde varsa bu sorun elinizde yedek data kablonuz varsa kabloyu değiştirin. 

27- VPN kilitleniyor ancak UYAP'a giremiyorum. Ne yapmalıyım?

İnternet Explorer'i açın. 
Araçlar => İnternet Seçenekleri => Bağlantılar => Yerel Ağ Ayarları => Proxy Sunucusunun altındaki aktif olan kutucuğun işaretini kaldırın. Tamam butonlarına basın ve tekrar girmeyi deneyin. 
Not: Aynı adımları takip ederek kutucuğu tekrar aktif etmemeniz halinde data kablonuz takılı olsa bile internet sitelerine erişiminiz olmayacaktır. 

28- Bilgisayarım kapandı. UYAP'ta yazdığım son belgeyi kurtarabilirmiyim?

Bilgisayarım => C => Kullanıcılar (Users) => absicil => .uki => altında ~isimsiz olarak yazılı bulunan belgelerden, değiştirilme tarihine göre en son belgenizi, en son kaydedildiği şekliyle bulabilirsiniz. 

29- Başka bilgisayar üzerinden yazdırıyorum. Yazıcım yazdırmıyor. Ne yapabilirim?

Yazıcının bağlı bulunduğu bilgisayarın açık olup olmadığını kontrol ediniz. Açık olmasına rağmen yazıcının bağlı bulunduğu bilgisayar yazdırıyor, sizin bilgisayarınız yazdırmıyorsa Denetim Masası => Aygıtlar ve Yazıcılar'dan yazıcınızın varsayılan yazıcı olup olmadığını kontrol ediniz. Varsayılan yazıcı değilse Başlat'a basın, Aygıtlar ve Yazıcılar'ı seçin. Açılan pencerede bağlandığınız yazıcıyı bulun üzerine sağ tıklayıp Varsayılan Yazıcı olarak Ata'yı işaretleyin. 
Varsayılan yazıcı olmasına rağmen, aynı bilgisayar üzerinden yazdıran başka bilgisayar var ve o bilgisayar da ağdan yazdırırken sizin bilgisayarınız yazdırmıyorsa;
Başlat => Programları ve dosyaları ara kısmına cmd yazıp enter'a basın. Gelen siyah ekrana gpupdate yazıp enter'a basın. Yenileme ilkesi bittikten sonra tekrar sicil alanında imleç yanıp söndüğünde gpupdate /force yazıp enter'a basın. Yenileme ilkesi tamamlandığında, sağ alt köşede bulunan yukarı yönlü küçük ok işaretine basın, M simgeli McAfee antivirüs programının simgesi üzerine sağ tıklayıp Update Security'e basın. Tekrar yazdırmayı deneyin. 

30- Herkesin internete girdiği saatlerde benim bilgisayar internete girmiyor. Ne yapmalıyım?

'Ctrl+Alt+Delete' tuş kombinasyonunu birlikte kullanarak ekrana gelen seçenekler içinden 'Parolayı Değiştirin' seçeneğine gelerek önce eski şifremizi, sonra iki defa yeni belirleyeceğimiz şifremizi girerek değiştirmeli, daha sonra bilgisayarın yeni şifreyle açılması halinde internete giriş sağlanacaktır. 

31- Bilgisayarları hangi gün açık bırakmamız gerekiyor.
Bilgisayarlarımızı Perşembe günü açık bırakmamız gerekiyor. Cuma günü geldiğinizde bilgisayarınız kapanmamış ise bağlı bulunduğunuz Bilgi İşlem Müdürlüğü/Şefliği/Bürosundaki görevlilere durumu bildirin. Sizi yönlendireceklerdir.
NOT: Bilgisayarları açık bırakmadığınızda, güncellemeleri almamasına bağlı olarak ilerleyen zamanlarda bilgisayarınız ağdan atılacak tekrar domaine alınması gerekecektir. Bu da kullanıcıların zaman kaybı yaşamasına/mağdur olabilmesine sebebiyet verecektir.

32- Haberci üzerinden dosya transferi yapamıyorum. Ne yapabilirim?
Haberci üzerinden aynı ağ üzerindeki kişilerle dosya transferi yapabilirsiniz. Başka adliyedeki kişiler ile dosya transferini sadece e-posta aracılığı ile yapabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder